Nieuws

Nieuwe campagne brengt een ode aan de geniale gewoondoeners

 

PMD sorteren is intussen zo gewoon geworden dat we wel eens vergeten hoe belangrijk onze dagelijkse sorteerinspanningen eigenlijk wel zijn. Met een nieuwe communicatiecampagne zet Fost Plus die ‘geniale gewoondoeners’ in de bloemetjes.

PMD sorteren vinden we de gewoonste zaak ter wereld. We doen het al zo lang, elke dag, dat we er zelfs niet meer bij stil staan. Het is een van de eenvoudigste dingen die we kunnen doen voor een beter leefmilieu. Daarom mag het belang ervan niet onderschat worden. Het is de start van de hele logistieke keten voor verpakkingsrecyclage die door Fost Plus beheerd wordt, met de blauwe zak als hoeksteen.

Gewoon wordt opnieuw speciaal

Met deze nieuwe campagne willen we de miljoenen burgers die dagelijks de moeite doen om te sorteren een hart onder de riem steken. Het is een ode aan wat we de geniale gewoondoeners noemen, mensen die gewoon elke dag hun best doen. Zij die netjes hun PMD sorteren, maar evengoed zij die een beurtbalkje zetten in de supermarkt, rechts houden op de roltrap of op tijd komen voor hun afspraak. Allemaal heel gewoon, maar ook geniaal.

Eenvoud en gebruiksgemak

De campagne richt het spotlicht ook op de blauwe PMD-zak, die we na bijna 30 jaar al even vanzelfsprekend vinden. We zien er onder meer een ‘zak met privéchauffeur’ en een ‘zak met ophaalservice’.

Daarmee leggen we vooral nadruk op de eenvoud en het gebruiksgemak van het systeem. Door PMD bij de mensen thuis op te halen, maken we de drempel zo laag mogelijk, waardoor iedereen kan meedoen. Het collectieve systeem van Fost Plus maakt het voor bedrijven gemakkelijk om hun maatschappelijke rol te vervullen. Daarvoor werd een performante recyclageketen uitgebouwd. Deze begint echter bij de efficiënte ontzorging van de burger. Dat is net wat we met deze campagne willen onderstrepen.

De campagne kiest voor een positieveinsteek en is overgoten met een typisch Belgisch absurdistisch sausje. Ze werd begin april gelanceerd en zal op verschillende kanalen te zien zijn: in de bioscoop en op televisie, via affiches in het straatbeeld en uiteraard ook op sociale media.

Bezoek de landingspagina.